Wednesday, February 18, 2009

Belajar untuk memaafkan..

adakah salah sekiranya berkecil hati dengan tindakan orang lain yang menuduh tanpa memikirkan perasaan orang yang dituduh?menuduh sesuatu yang bukan kita lakukan,bukanlah suatu perkara yang mudah untuk diterima..tapi itulah namanya ujian.moga kepahitan ini akan berakhir dengan kemanisan.semoga kepahitan ini memberikanku pengalaman baru untuk dijadikan senjata dan kekuatan di masa depan..amin....ya Allah..ujilah hati ini..moga aku sentiasa dalam pandanganMu..moga ujian ini akan mendekatkan lagi aku padaMu..

k mi kata hidup ini kita yang indahkannya.jadi jika kita mahukan hidup ini indah,corakkanlah dengan keindahan.maka indahlah yang kita dapat..terima kasih k mi.

aku belajar untuk menerima dengan sabar dan memafkan orang yang melakukan tuduhan tersebut.terima kasih kerana memberikan aku peluang mendapatkan pahala free..

aku diberi pengalaman dan ilmu baru hadiah dari Allah yang Maha Esa dan Maha Penyayang.belajar untuk menerima dan memafkan.belajar untuk terus tersenyum walaupun mata digenangi air mata..dan belajar untuk mengenali siapa kawan dan siapa lawan..

semoga buah kesabaran sentiasa bertambah dan bercambah di dalam raga jiwa yang dihiasi kelopak bungaan ketenangan...amin

4 comments:

  1. mekasih su..
    malu lak smpi mention dlm blog ni..
    K.mi tau su byk hdpi dugaan skrg ni, jd su kena kuat. buktikan pada semua su bkn hnya tau berendam air mata,, Adakala kita perlu MENANGIS supaya kita sedar Bahawa Hidup ini bkn skdr utk Ketawa,& Adakala kita pErlu KETAWA Supaya kita dapat Menilai betapa mAHalnya SeTITIS AIr mAtA........

    ReplyDelete
  2. buat kakak kesayangan wana....
    wana mintk maaf kalo lme kte knal..ade kngn2 yg sedih2 @menyakitkan ht...tp bg wana x ad pon smua 2 ,yg ad hnyela kngn trindah...harpnye lps ni...walau kat mne pon kak su...jgn prnh lpekn wana...forget me not...tp kalo i2 kehendk Ilahi,wana redha...

    kate2 khas buat kak su,semoga sntiasa tabh jlni ape jua dugaan..


    Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman.

    2) Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar
    di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

    3) Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

    4) Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu
    telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.
    Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan
    tidak ada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa
    depan.

    sayg kak su...

    ReplyDelete
  3. huhu..
    sy tau awop mampu..awop mesti kuat neh..
    sabar itu indah..
    even sy dop tau pn kesah sebenorny..
    tapi sy arap awop mampu bertahan..
    huhu..

    ReplyDelete