Friday, November 14, 2008

Ya ALLaH..namaMu ku seru..


bismillahirrahmanirrahim..

Maha Suci Allah..Pentadbir Alam Maha Agung..Tiada selainMu yang aku agungkan ya Allah..
terima kasih ya allah..
segala kurniaanMu padaku..semenjakku di alam rahim..bahkan sebelumnya lagi..hingga ke saat ini..dan akan datang..malah sehingga hujung usiaku..di alam-alam lain yang bakal kutempuh..jua di negeri akhirat yang bakal ditempuh sedikit masa lagi..

aku hanya musafir di negeri taklukanMu...
aku hanya penumpang, yang sangat fakir..sangat miskin
meminta-minta padaMu..tanpa pernah putus
Bantulah aku ya Allah..
jangan pernah Engkau palingkan hatiku..jasadku..dan jiwaku walau sedetik pun dari pandanganMu ya Allah..

aku tak layak meminta kebahagiaan dariMu lantaran noda-noda hitam yang bertapak di pelupuk rona hati..
sukar untukku basuh..untukku gilap ya Allah..
bantulah aku ya Allah..ya Rahman...ya Rahim...

berilah kemudahan kepada kami dalam mendaki tangga mardhatillahMu

amin ya rabbal alamin


No comments:

Post a Comment